tisdag 2 februari 2010

Att köpa motivation.

Idag gjorde jag något som jag egentligen är emot när det kommer till mig själv. Råkade nämligen gå förbi en butik som har de roliga märkena som Rodebjer, Black Noir och min favorit, Malene Birger, ett danskt märke som gör helt fantastiska kreationer. http://www.bymalenebirger.com/

Fanken också, i fönstret hängde en svart klänning som jag tittat på förrut och som jag har suktat efter sen länge, och som jag vet är lite för liten för mig. Därför har jag inte köpt den tidigare. Dessutom vet jag att den ligger en bit över 2000kr i pris. Just denna klänning som det visar sig finnas ett fåtal ex. kvar av till 50%!!! REA hängde där i fönstret och skrek... pick me! pick me! Åh nej... där står jag sen i provrummet för att se exakt hur mycket fö rliten den är... skit! Den är inte så farligt liten iallafall, ge mig ca 10kg till så kommer den sitta som en smäck. Jag bara måste ha den!!! Habegäret skrek "ME WANT!".

så nu hänger den här hemma, på en galge och jag kan inte lämna den tillbaka. Jag älskar den redan (har redan en topp i ungefär samma utförande sen tidigare och som passar perfekt nu). Eftersom mitt delmål sträcker sig till 10kg till 21 juni i år så vet ni vad jag kommer ha på mig på midsommar, min nya vacka Malene Birger klänning, trots att den är helt i svart.

1 kommentar:

  1. Tjena ...

    Hittade hit via bloggtråden i VK (där jag inte gör mycket väsen av mig). Skrattar lite, såna där köp brukar jag också göra :)

    Senast för två dagar sen ... ojojoj... klänningen sitter så tajt att jag inte behöver oroa mig för att glömma bort att dra in magen!! Fungerar alldeles utmärkt som en korsett ;)

    Letar efter lite nedgångsinspiration och tror mig ha hittat en kul bloggartjej här :)

    SvaraRadera