måndag 8 februari 2010

Jackprovning - konditionsträning och duktig matlagandes sambo.

Kom hem för en timme sen efter konditionsträning. Körde min gamla hederliga "Precor-cross" och gjorde av med nästan 1100MK. Mitt i mitt konditionspass dyker min PT upp och undrar vad jag gör där. Vi hade ju kommit överens om att jag INTE skulle träna idag, men då jag missade lördagens träning så kände jag för att kompensera "lite" *vissel vissel*... Jag fick fortsätta på nåder om jag INTE kör kondition i morgon. Max ett speedopass och sen vila på onsdag. Deal!

När jag tillslut kom hem blev jag serverad en fantastiskt god gulasch. Min sambo som knappt visste vad en kastrull är för något när vi träffades har blivit väldigt duktig på matlagning. Så länge receptet är hyffsat enkelt så går det jättebra. Den var så fantastiskt god att jag knappt kunde sluta lovorda den. :) Receptet har ni nedan.

Jo just det, jag har hittat en fantastiskt snygg Barbour-jacka till våren. Så idag knallade jag i väg till NK för att pröva en. Trodde jag skulle behöva den största storleken men den fanns inte så jag fick lov att testa en storlek mindre, och yippi! Den passade perfekt. Jag blev så otroligt glad, det har nog hänt lite med min kropp bara de senaste veckorna. Flera personer har de senaste dagarna sagt att det syns att jag gått ner, trots att jag inte tappat så mycket i vikt.

Så åter till jackan... Frågan är om den blir för stor till våren!? Tanken är ju trots allt att jag ska ha gått ner X antal kilon tills dess. Hmm.. tricky, very tricky... *fundersam* . Sjukt snygg är den iallafall.

Gulaschsoppa.
1 st lök
500 gram högrev
2 st Fasta potatisar
1 ordentlig klick med tomatpuré
2 msk olivolja
2,5 msk starkt paprikapulver
2 tsk spiskumminfrön, lätt mortlade
8 dl stark köttbuljong
1 st citron, skalet
salt och nymald svartpeppar
crème fraiche, och bröd till servering

Tillagning
1. Skala och hacka löken. Skär kött och potatis i små kuber.
2. Hetta upp oljan i en stor gryta och fräs lök, paprikapulver och kummin. Ta upp och lägg åt sidan. Bryn köttet i samma gryta och lägg tillbaka löken.
3. Häll i buljongen och låt det sjuda under lock i ca 1 timme.
4. Tillsätt potatisen och sjud ytterligare 10 minuter. Smaka av med salt och peppar och lägg i citronskalet. Servera med crème fraiche eller gräddfil samt ett gott bröd. Garnera gärna med lite citronskal och persilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar