måndag 22 februari 2010

"Lokaltragiken".

Helt sanslöst att en hel stad blir totalt lamslagen av lite snö och kyla. Att jag ens tog mig till jobbet i morse, nästan i tid får nog ses som ren tur. Värre gick det nu på kvällen. Från jobbet lyckades jag ta mig från Kista in till Östermalmstorg för ett träningspass, men däremot från Östermalmstorg till Hammarby sjöstad gick det betydligt sämre. Inga t-banor och när det väl kom en så fick vi vänta lääänge vid varenda station pga. att det låg tåg före som skulle vända redan vid Gullmarsplan. Tack vare min älskade mamma som snällt satte sig i bilen för att hämta mig i Skanstull efter att jag helt enkelt gav upp så kom jag hem vid 21:45.

Helgen var riktigt rolig. Började med att jobba 5h i lördags (vilket kanske inte var så kul) sen blev det mysmiddag med sambon och mamma här hemma och sen vid 23 gav jag mig ut på stan, till Söder närmare bestämt för att möta upp kompisar som varit på Rammstein-konserten på Globen. Jag hade hur roligt som helst. Drickat flödade och jag var inte hemma förrens efter kl 4! vilket är sent för att vara jag nu förtiden. Börjar ju bli gammal. ;) Avslutade kvällen på McD där vi vräkte i oss burgare och flottiga pommes frittes.... smaskens! Däremot söndagen var jag lite svag. Jag mådde helt enkelt som jag förtjänade och något sämre därtill... hahaha... min käre sambo fick fixa amerikanska pannkakor till frukost som jag faktiskt åt sängen... Hade ett gigantiskt behov av fett! Usch vad svag jag var, dock lyckades vi ta oss ut i det sköna vintervädret för lek med hunden. Vi klädde på oss skidkläderna och drog ut i reservatet och det slutade med snöbollskrig, brottningsmatch och "gömma pinne". Höll säkert på i 2h och det bränner en hel del kallisar. Att vada i djupsnö och brottas är riktigt jobbigt, men underbart roligt.

Nu är jag vråltrött, ska strax krypa ner. Tror jag håller på att bli risig. Har fått halsont och huvudvärk. Hade tänkt köra ett speedo-pass i morgon men jag kanske får skjuta på det.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar