söndag 7 februari 2010

Fredagsmiddag - mat - vin - drinkar - baksmälla och en fantastiskt pigg och bra söndag.

Den här helgen har varit toppen. Började fredagkvällen med middag hemma hos vänner. Blev bjudna på megasmarrig laxpasta och en väldans massa cosmopolitans och vin därtill. Jag åt som en häst och njöt av varje tugga. Tydligen hade de även tänkt att att vi skulle ha vickning senare på kvällen/natten men efersom middagen var så god så fanns det liksom inte plats för mer och det grämde jag mig lite över... haha... för de hade fixat både löjromstoast och goda ostar med tillhörande vin. My god! Men vet ni vad, jag har börjat lära mig något. Något väldigt viktigt... att känna mättnadskänsla.

Då vännerna bor ute på landet blir det alltid till att vi sover över och det blev en riktig slapparlördag. Får erkänna att jag inte mådde helt ok. Bakis var bara förnamnet. 2 filmer hann vi avverka (jag som sällan kollar film), 2012 och Brüno (sjuk film förövrigt).

Till frukost blev det säkert 3 rostade smörgåsar utan pålägg och te. Ungefär det min mage pallade just då. Sen till lunch fick vi nån typ av ugnspannkaka, ett recept av Dr Annika Dahlgren som innehöll både massor av ost, bacon och keso och 16! ägg i en långpanna. Otroligt god och extremt mastig. Blev dundermätt efter att ätit en bit på ca 10x10cm. Först vid 17-tiden drog vi oss därifrån. Åkte hem till sambons föräldrar för att hämta hem doggen som fick bo där över natten. Självkart blev det fika (som alltid), hembakad blåbärspaj. Jag trodde jag skulle smälla av. När vi väl kom hem lagom till den fantastiskt urdåliga melodifestivalen, kände jag hur sliten jag faktiskt var och det berodde bara på all mat jag tryckt i mig på två dagar samt all alkohol jag drack och alldeles för lite sömn. Blev riktigt risig och fick helt enkelt gå och lägga mig. I morse däremot vaknade jag som en ny människa. Prick kl 8, pigg som en mört. Hoppade in i bilen och drog ner till Sturebadet och körde precor atm-crossen på högsta level i 65 min och sprang över milen och förbrände över 1000kcal. Därefter bar det av hemmåt igen för att hämta sambo och vovve för att sen vända tillbaka in till stan för en söndagspromenad runt Djurgården. Och i detta fantastiska väder fick vi ihop en promenad på över 13.5km, en promenad på ca över 2.5h och ca 18000 steg. All dagens motion ger mig ett MK på nästan 2000kcal!!! bara idag.

Jag kände mig helt klart värd att äta något gott så vi tog en tidig bruch/middag på "Restaurang Göteborg".... mmm... idag mår jag som en princessa. Nu återstår bara kvällen innan det är dags att krypa ner - nöjd och mätt.

Lägger in en bild från fredagens middag med en mycket partyglad Knyttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar