torsdag 18 februari 2010

Trögt PT-pass - slutkörd - aptrött.


Jag är sååå trött. Jag har jobbat för mycket, jag har tränat för mycket och jag har sovit alldeles för lite. PT- passet idag gick inte jättebra. Tröttheten var alldeles för stor.Började med uppvärming på crossen i 12 min och det var sjukt jobbigt. Jag kände mig alldeles stum i benen, jag som normalt springer 65min på högsta level utan några större problem. Idag trodde jag att jag skulle storkna. Gick över till axelpress med 3kg-hantlar samtidigt som jag gjorde knäböj på pilates-boll-platta, hantellyft från armhävningsposition på tå plus långa situps. Jag körde 4 set av varje och första set gick väldigt trögt men sen vid set 2 och 3 kickade kroppen igång. Då vaknade den plötsligt till och jag kunde göra betydligt bättre ifrån mig. Vi avslutade med en avslappningsövning och att göra ett veckoschema som gäller från fredag-torsdag nästa vecka. Hade tänkt köra cossen i 45 min efter passet men orkade faktiskt inte. Jag ville bara hem.

Nu sitter jag här i soffan, mofflat i mig en megastor sushi på 16! bitar och tittar på OS. Jag säger bara det, Anja - vilken jävla tävlingsinstinkt hon har. Hejja Anja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar