tisdag 4 maj 2010

En fullspäckad måndag...

... och en betydligt lugnare tisdag.

Började måndag med läkarbesök för att förlänga sjukintyg och få ny remiss till röntgen, förhoppningsvis magnetröntgen denna gång.

Fortsatte sen hem till min mormor i några timmar. Även om man inte gör något speciellt så blir man totalt slut i knoppen. Jag gillar min mormor och det är roligt att träffa henne men hon suger energi. Jag måste verkligen vara upplagd för att orka prata med henne i timtal. Hon var iallafall glad av att se mig och mamma, som också följde med.

Vid 14-tiden bar det av in mot stan igen, för jobbintervjun. Jag vet inte, men jag freakade ut lite. Tappade fokus och jag tvivlar på att rekryteraren förstod ett enda jota av vad jag försökte berätta om mitt nuvarade jobb. Jag tror inte alls att det gick bra, vilket är synd, jag som försökte förbereda mig och allt. Var kanske inte helt redo mentalt. Det har ju varit endel på sista tiden om man säger så. Det är bara att lägga det åt handlingarna och fokusera på nya jobbansökningar. Tids nog så händer det något prositivt.

Efter intervjun, som för överigt tog 1.5(!) timme, hade vi lite tid över tills det var dags att infinna mig hos sjukgymnasten. Passade då på att ta en tidig middag ute vid Haga Forum. Vi fick in den absolut godaste ceasarsalladen - ever!

Hos sjukgymnasten blev det kryckträning, klämma, känna,tåknipövningar och ultraljud på foten. Ischiasproblemen får vänta till senare. Ingen mening med att lägga tid på det när foten ställer till med oblans för underkroppen. Får en känsla av att det här kommer att ta tid.

Sen, äntligen! Var det dags att åka hem, till en smått stressad sambo som rivde runt bland sina opackade prylar för att åka upp till Umeå. Jag hann knappt säga "tjillavippen" innan han var på väg mot ytterdörren för att studsa in i bilen mot Arlanda. Hmmm... den dagen blev det definitvt inga barn gjorda... haha.

Idag är det lugnt som i en filbunke. Har absolut ingenting planerat. Jag funderar på att försöka halta ner till bussen och ta mig till gymmet. Det skulle inte skada om jag körde lite skonsam vattenträning och även lite styrka av överkroppen. Men det hela är ett "gigantiskt" projekt för mig och det kommer ta tid. Eller så stannar jag helt enkelt hemma och kollar på såpor på tv... Nej! Fy fan, något bättre måste jag kunna hitta på. *finurlar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar