söndag 2 maj 2010

Ibland ska man banne sig ha tur.

Har sen förra lördagen kollat ÄL med sticka, men inte ville det visa sig en glad gubbe inte. Jag var alltså ganska säker på att Pergotime inte har fungerat och ringde därför min gyn i fredags eftermiddag. Tydligen har de ingen telefontid på fredagar och skulle därför få vänta till i morgon med att rådfråga.

Igår använde jag sista stickan som fanns i paketet och tänkte att jag kan lika gärna kan vänta med att köpa ett nytt paket när jag har pratat med gyn men av nån anledning, på vägen hem från sambons päron, fick jag för mig att vi skulle ta oss till ett nattöppet apotek trots allt. Det kanske är dumt att INTE kolla varje dags tills jag åtminstone har fått ett "nej det fungerade inte" av gyn, så vi tog oss in till stan igår kväll och köpte ett nytt ÄL-paket.

Nu när jag vaknade visade det sig att jag har ÄL!!! Men hallå!? Det måste ju ha varit något i mitt undermedvetna eller nåt, märkligt är det.

Glad i hågen väckte jag sambon och då kom nästa problem... att göra det på kommando. My god! Vi tappade ju liksom all känsla, men efter lite trixande och fixande så fick vi till slut till det. Så jag hoppas att det här går vägen, för ska vi ha det så här varje gång vet jag inte hur vi ska få till det.

Nä nu ska jag dansa jenka huvudstående och skaka ner de små rackarna riktigt ordentligt... hihihi ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar