lördag 8 maj 2010

Tårar och frustration.

Jag fick kämpa hårt idag på PT-passet. Henrik körde några rehab-övningar för min fot. Det gjorde ont och det gick segt. Tillslut tog känslorna över och jag blev fruktansvärt frustrerad och arg. Ilskan vällde upp och tårarna rann. Vad hände!? Men med ilskan kom styrkan. Jag klarade övningarna på ren och skär vilja.

Nu ska jag ta mig en hälsobrunch innan jag åker hem. Måste nog börja räkna kalorier eller börja på en diet nu när jag inte gör av med någon energi. Har faktiskt gått upp 2kg de senaste 2 veckorna. Jag äter nog nästan samma mängd nu som när jag tränar bort 1100kcal på ett pass. Jag äter betydligt sämre mat och jag dricker onyttigt. Jag vill verkligen inte behöva börja om.

Jag är en känsloätare. Jag äter när jag är arg, ledsen, irriterad och framförallt när jag är alldeles uttråkad, som nu, när kroppen inte mår bra. Jag måste få till en förändring tills jag kan komma igång igen.

Fick en läxa av Henrik, att träna foten själv 5ggr/dag och att hålla mig sysselsatt så jag inte äter och sen att väga maten. Jag måste få ordning på mig själv!


-- Post From My iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar