lördag 23 januari 2010

Bodypump from hell.

Men herregud vad jag är muskel-lös, som sagt, inte muskulös utan m-u-s-k-e-l-l-ö-s. Jag får banne mig skämmas.

Kl 10 stod jag startberedd nere på Sture för ett BP-pass som visade sig vara från helvetet. Jag fick kramp i armarna och benen skakade. Jag tog i som ett djur tyckte jag, men när jag tänker efter så här i efterhand så undrar jag. Kanske kunde jag ha tagit lite till!? Tacklade av några gånger under passet dessutom av ren frustration och "lathet", men vad fanken, jag tog mig dit, kl 10 på morgon, bara det är värt en golfapplåd.

Efter passet måste man passera Gateau´s lilla minibutik i Sture och där hägrade stooora semlor med massa smask på. Gick självklart dit och beställde 2 st samt 2 frallor, men så helt plötsligt kom jag på hur jävla hårt jag kommer få jobba för att få bort fanskapet och ändrade beställningen till 1! semla (till en förkyld sambo) och 4 frallor. That´s it! Ok, får jag inte äta en semla så ska jag fanken få njuta av 2 frallor, sagt och gjort. Så här i efterhand känns det väldigt bra.

Snart dags för att studsa in i duschen (har inte kommit dit än) för att köra ut till Åkersberga för en avskedslunch för 2 kära kollegor som tar sitt pick och pack och flyttar till avkrokarna utanför Ludvika. Så förbannat tråkigt för mig. Det är två personer som jag verkligen tycker om och som jag ser som två "allierade" mot ett och annat pucko på jobbet.

Kvällen kommer nog gå i filmens tecken, "Snabba cash" tillsammans med en tredje kollega (ej ett pucko). Får hoppas att den är värd att se. Lite tveksam, men jag vill ändå se den. Dessutom är det så sällan jag går på bio.

Tack och adjö för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar