tisdag 5 januari 2010

I freeze my ass off!

Fy satan vad kallt det är ute. Jag och sambon plockade med oss doggen ut för en längre promenad nu på eftermiddagen. Vi stod ut i kanske 60 min sen var vi bara tvugna att gå tillbaka hem. Det fullkommligt slet i kinderna och mina stackars lår brände som eld av ren jäkla fryssmärta. Låter kanske lite mesigt men jag ådrog mig en mindre köldskada i båda låren efter att ha vistats på snöskoter i -30 grader på kalfjället för ett antal år sen. Sen dess blir jag väldigt lätt kall och har väldigt svårt att få tillbaka värmen i benen trots bastubad och het dusch. Det kan faktiskt ta timmar tills min kroppsvärme i benen är fullt återställd.

På tal om snö, på lördag morgon drar vi ner till Val D´Isère för en veckas dunderskön skidåkning. Åker ner med Langley och ska bo på något halvruffigt obskyrt hotell. Tänk er att få sitta högt upp på en alptopp, dricka vin och mumsa pasta, lapa sol och sen komma hem med med sånna där osmickrande "racoon-eyes". Det är mumma för kroppen det! Å andra sidan är det bara januari och då brukar inte alltid vädret vara på topp där nere. Det kan ju lika gärna bli -15 grader, stormbyar, snöstorm och dimma (har råkat ut för det under en hel veckas vistelse - i just Val D´Isère. Men vilket väder vi än får så kommer det bli bra, det är ju trots allt semester. L-Ä-N-G-T-A-R!

1 kommentar:

  1. Ta med dig mig, ta med dig mig :D Låter heeeelt underbart!!

    SvaraRadera