torsdag 7 januari 2010

Torsdagsflyt.

I morse var det dags att jobba igen efter att ha varit ledig sen den 30 dec. Först var det lite segt att komma upp men jag tog bilen och fick därmed lite sovmorgon, en behövligt sådan efter gårdags middag hos mormor.

Väl framme var jag bara tvungen att prata med alla som jag inte har sett sen innan jul så där hann jag slå ihjäl lite tid innan det var dags att göra allvar av dagen. Tog två minijobb, snackade lite mer med några och hipps hopps så var det lunch. Eftermiddagen ägnades åt de två småjobben som jag faktiskt mer eller mindre hann klart. Känns inte så där jättenödvändigt att ta ett stort jobb när jag ändå ska vara ledig nästa vecka. Blir istället två softa jobbdagar. :) Eftermiddagen rusade i väg och vid 17 var det dags att åka hem, men försts en sväng till Sickla för att leta efter skidsockor. Hittade 2 par för 99kr, helt ok. Köpte även en elektrisk "noppare" till en cashmere-kofta som irriterande nog just noppar.

På väg hem kom jag på att det kanske bli svårt med parkeringsplats nu när jag kommer hem så sent, men mitt flyt fortsatte, jag fick den sista platsen på gata, och lyckan är gjord. Det är som det sägs, "Du vet att du bor i stan när du blir glad av att se en ledig parkeringsplats trots att du inte har någon bil".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar