onsdag 6 januari 2010

Hormon-monster.

Har precis kommit in efter en dispyt med några som (vad jag antar) bor här i närheten. Promenerade hunden och när jag ser ett gäng ungar hitta en otänd smällare som de såklart vill tända på. Brevid står deras föräldrar och säger typ inte ifrån. Det ser ut som de tänker gå ut på en av bryggorna och tända på, så jag blir förbannad (har själv en väldigt skotträdd hund) och hojtar åt dom...
"Tänd inte på! Det är faktiskt förbjudet nu och det finns massvis av hundar och barn runt omkring".
"Vad sa du?" sa en av männen i sällskapet, så jag upprepar surt.
"Tänd inte på! Det är faktiskt förbjudet nu och det finns massvis av hundar och barn runt omkring".
"Vad fan är det med dig, är du polis här nere eller?" säger samma gubbe, och jag svarar.
"Det kan du ge dig fan på att jag är. Jag kan hämta brickan om du vill", sa jag och gick därifrån.

1. Jag är inte alls polis, men blev så sur att jag inte kom på något annat att säga.
2. Varifrån kom det plötsliga utbrottet?
3. Är det hormonerna som spökar nu igen? Jag har ju en tendens att få rejäla PMS-utbrott om det nu är det jag har!? Jag vet ju inte. Eftersom hormonerna fuckar upp hela min kropp så kan jag inte riktigt svara på det, men enl. kalendern kan det stämma.
4. Lite dåligt samvete har jag nu, jag hade ju kunna säga det på ett betydligt trevligare sätt. Jaja, ser jag dom igen får jag väl be om ursäkt.
5. Jag är ett hormon-monster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar