onsdag 10 mars 2010

Tick... Tack... Tick... Tack...

Förstår inte vart tiden tar vägen. Klockan ringde. Gick upp och åkte till jobbet och hux flux är det dags att åka hem igen. Visst är det skönt att få gå hem efter en arbetsdag men jag känner att jag inte hinner med. Tiden gör mig inte direkt yngre, tyvärr, och inte har mer tid på mig när det kommer barnafronten.

Idag är en dag jag känner stressad över livet. Vissa dagar får jag för mig att jag kanske har missat en massa, att jag skulle ha hunnit uppleva så mycket mer än vad jag redan har gjort, men när jag väl sätter mig ner och funderar så har jag nog gjort en hel del, saker som de flesta andra aldrig får uppleva. Varför har jag då sådan panik vissa dagar? Varför är det så svårt att stanna upp och tänka före? Jag får grubbla vidare på det och helt enkelt börja tagga ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar