onsdag 24 mars 2010

Hoppsan! Nu var det länge sen jag skrev igen.

Det har varit lite smågalet på sistone och jag har inte funnit någon direkt ro att sitta ner. Men här kommer en snabbsammanfattning.

Fredag bjöd på middag på Jimmys staekhouse tillsammans med mamma och sambo. Kvällen fortsatte sen tillsammans med mina rockersbrudar på Söder. Tog det dock väldigt lugnt eftersom jag legat med migrän natten och morgonen innan, men även om jag inte drack så mycket trillade jag in först runt 3 där hemma. By the way, gjorde ett bra matval, grillad tonfisk med en tomatrisotto. Mycket god och kändes hyffsat nyttigt. Duktiga jag!

Lördagen ägnades åt shopping (kilklackad remsandalett och korallfärgad topp med vit spetskant) med "svärmor" på stan med Kir royal och "clubba" på Grodan nere på Grev Turegatan. Shoppade sen vidare för att avsluta dagen i champagnebaren på NK. Sen blev det till att störta hem för att snabbt hinna duscha för att sen efter 40min störta iväg igen på middag hem till en väninna. En mycket trevlig middag tillsammans med mitt gamla tjejgäng från högstadiet. Alltid lika roligt att träffa dom och maten var fantastiskt god. Kan nämnas att tjejen som höll i middagen är utbildad kock och bl.a jobbat på fancy krog i Paris.

Lyckades faktiskt sova riktigt länge på söndag morgon. Gick upp först efter 10. Åkte in till jobbet för att jobba några timmar och sen vidare till Sture för ett konditionspass. Hade faktiskt inte tränat på 3(!) dagar. Det gick segt, men jag crossade milen på ren trots och uppkäftighet. När jag väl kom hem fick jag veta att de hade ringt in sambon för några dagars flygning i Umeå, så det blev bara att äta en snabb middag och sen hoppa in i bilen och åka ner till Sörmalnd för att lämna doggen hemma hos sambons föräldrar. Kanske inte riktigt den söndagkväll jag hade hoppats på, men så är det ibland, vill ju inte att hunden ska behöva sitta ensam hemma i tre dagar när jag jobbar. Det är tur att vi har hans föräldrar.

På måndag var det åter dags för jobb och träning. Slog till och med nytt crosstrainingrekord. Förbrände 1101kcal, 10.51km på 65min... WOHOOO! Superdupernöjd! Jag sprang i intervaller och lyckades verkligen ta musten ur mig själv. Däremot tränade jag inget alls igår. Kände att kroppen behövde vila och att bara få skrota runt här hemma i den härliga ensamheten utan att göra något speciellt, och shit vad lång kvällen blev. Var hemma efter 17 och sen tog kvällen aldrig slut. Snacka om skillnad jämfört med när jag är hemma efter kl 21 varje kväll.

Idag är det åter dags för träning. Först jobbar jag hemmifrån lite och sen tänkte jag ta en långpromenad på 2h runt Söder i solen OCH ett cross-pass på gymmet i kväll innan det är dags att hämta sambon på Bromma. Ett strålande upplägg tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar