måndag 26 april 2010

Akuten och bilproblem.

God morgon världen!

Då är det måndag igen och jag förväntar mig att få göra ett återbesök på akuten och ev. röntgen. Högerfoten är fortfarande svullen, väldigt blå och gör ont. Jag tror fortfarande inte att något är brutet men skador på ledbandet kan det ju finnas. Bättre att kolla och vara säker innan jag börjar träna igen, allt för att hålla Henrik, min PT lugn och fin. :)

Annars vet jag inte om det händer så mycket idag. Får kanske följa med sambon när han gör lite ärenden.

Just det, något märkligt hände med vår bil. Gamla Bettan behöver en hel del kärlek och igår när vi åkte hem från sambons päron, på E4´an hamnade vi bakom en snigel och F trycker på gasen för att köra om. Helt plötsligt smäller det till, precis som om man sticker hål på en ballong och bilen tappar kraft och börjar låta lite konsitgt. Vi tror att det är en luftslang till turbon som sprack sönder alt. lossnade helt. Vi kunde köra hela vägen hem, men mer än 90km/h går nog inte att köra och bör det nog luta lite neråt också. Typiskt! Men det är väl bara att fixa och se glad ut. Det är så mycket som behöver göras på Bettan. Ny spridare, byta vindruta, fixa förardörren där vajern som håller upp öppningsanordningen verkar ha blivit slapp och sen tror vi att stötdämparna håller på att ge sig. Tur att sambon och hans pappa är duktiga på bilar och kan fixa det mesta själva. Det har sparat oss väldigt mycket pengar, och hon kräver väldigt mycket kärlek, gamla Bettan. :)

1 kommentar:

  1. vi har kommit ifrån varandra lite? ;( msn? Har samma som mailen!!

    SvaraRadera