söndag 18 april 2010

Lever ett skönt söndagsliv.

Blev väckt redan kl 4 av sambon som inte kunde sova, och det hör verkligen till ovanligheterna. Vi passade på att prata om ditten och datten i lite mer än en timme innan vi båda somnade om igen.

Kl 8:30 var det dags igen, F1, något som F följer slaviskt, tack då! Med tanke på att jag inte är riktigt lika fanatisk så hade jag gärna skippat väckarklockan en söndag. :p

Såg att vädret såg strålande ut för en ridlektion så jag passade på att ringa mamma och 1h senare stod jag redo nere på Södertörn i full ridmundering, hjälm, säkerhetsväst, kängor, handskar och 2 nedsvalda allergitabletter.

Det gick riktigt bra. Gaia lydda mig duktigt nästan hela tiden. Jag kände att jag satt bättre och snyggare och att jag inte var lika rädd som sist. Jag hade betydligt bättre kontroll idag. Fick henne att båda trava och tölta i volt. Gå i serpentiner, åttor och i fyrkant. Vi hann även med några galoppruscher uppför en backe innan vi tog en mindre skogstur. Fick en och annan grensnärt på låret av sly och grenar som kom i våran väg, men det kändes fantastiskt att jag ändå lyckades styra henne där inne i skogen.

Efter lektionen bar det av hemmåt igen. Mötte upp sambon för en snabbdusch för att sen promenera bort till Spoon och söndagsbruncha. Jag var hungrig som ett vilddjur och beställde varm foccaccia, en megabulle (supersmaskig bulle fylld med härligt klet), smoothie och cola.

Nu ligger jag här och soffjäser och orkar inte röra på mig alls. Jag känner mig helt paralyserad av allt jag åt men nog borde jag få lite orkt till att flytta på fläsket. Vill inte vara en fettoblobb längre! Hmmm... undrar om det över huvudtaget finns en chans att få med mig F och fröken P ut på löptur? Äh vad fan, jag testar!

Ska vi ta och bege oss ut och springa nu?

"Inget svar"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar