fredag 16 april 2010

Mer död än levande.

Klockan 3:30 trillade sambon och hans kapten in. Eftersom alla flyg i norra Europa är inställda fick de låna en bil och köra ner från Umeå till Stockholm i natt. Kaptenen som sambon flög med bor i Karlstad och självklart går det inga tåg vid 4-snåret på morgonen så han fick låna soffan.

Jag har svårt nog att sova med sambon i huset att sen försöka somna om med en fullt främmande karl i lägenheten gjorde inte saken bättre. Dels verkade han inte kunna sova utan var upp typ 6 gånger på toa. Han hostade mest hela tiden plus att sambon låg brevid och smålät.

Klockan 6 skulle sambon upp igen för att skjutsa kaptenen till Centralstationen så denne kunde ta sitt tåg hem till Karlstad och någonstanns precis innan klockan ringde, då lyckades jag somna om. Shit! Jag är så jävla trött idag, så pass att jag är alldeles illamående.

Tanken var att jag i kväll skulle träffat en väninna ute på stan för att inmundiga skaldjurshink och vin, men vi fick flytta på det. Min PT behövde boka av vår ordinarie PT-tid som är på torsdagkväll kl 18:30 och istället blev det i morgon lördag kl 10(!) och då kan jag inte ha druckit en massa alkohol innan, utan kan lika gärna hiva stålarna i sjön direkt. Istället blir det hemmakväll med doggen som får komma hem idag. Sambon ska träffa lite kompisar i kväll och det gör mig absolut ingenting, så trött som jag är, pallar jag inte att göra något iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar