torsdag 15 april 2010

Dagens fynd!

Glömde berätta om dagens fynd, ett par Nike löpartights. Ord.pris 599kr nedsatta till 299kr på Stadium. Dessutom fick jag äntligen tag på ett sånt där armcase på butiken "Macsupport" i Sickla, till min iphone, verkar vara slut i hela stan.

Har redan testat både tights, armcase och de krånglande löparskorna och det gick ok. Tog mig en långsam runda på 3.5km ute vid Hellasgården. Joggade inte hela vägen men det gick bättre än sist och det gjorde inte riktigt lika ont i benen idag. Det här ska nog gå bra! :)

Ja just det, de nya löparskorna är en historia för sig. När jag prövade dom i butiken kändes de jättebra. Han som sålde sa att de skulle motsvara de jag hade tidigare men något stabilare. Sagt och gjort, tog skorna i samma storlek och med samma bredd, men när jag sprang i dom första gången fick jag fruktansvärt ont i skenbenen och en märklig ont/konstig känsla. Det kändes väldigt stumt i fötterna och benen. Hmm... svårt att beskriva hur det kändes... Det liksom brändes samtidigt som det kändes som att högerbenet sov. Det gjorde ont men ändå inte... det var nog mer väldigt obehagligt än smärta... tja... jag vet inte. Jag blev grymt besviken och gick därför tillbaka till Löplabbet i lördags. Jag pratat med dom men de rekommenderade mig att komma tillbaka till veckan när killen som sålde dom, tillika butikchef jobbar igen, men nu jag bestämde mig för att ge dessa skor en chans och jag har gjort några mindre rundor på som sagt 3.5km och det känns ok. Jag behåller dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar