måndag 5 april 2010

Snö!?

Det är verkligen ingen höjdare att vakna till snö!!! Skulle ha kört joggintervaller med sambon idag. Nu blev jag lite lätt putt, lika bra att ligga kvar här i sängen resten av dagen.

Red mammas islandshäst igår, vilket var riktigt skoj. Hon var riktigt snäll mot mig, hästen alltså, ända tills jag började bli trött i armarna för då fattade hon att jag inte är en van ryttare och började köra sitt eget race. Hon brukar tydligen försöka ta över kommandot om hon får möjligheten. En busig kuse det där men jag fick henne till både trav, tölt, galopp, att gå i volter och vända runt frambenen, däremot hade jag problem med att få henne att backa. Å andra sidan har jag ridit kanske max 15ggr i mitt liv. Mamma som ridit hur mycket som helst och som nu kommer ge mig grundläggande lektioner, säger att jag sitter riktigt bra i sadeln, kul!

Nä usch, vad ska man hitta på denna sista påskdag? slå lite boll? Eller köra ett konditionspass på Sture! Jag borde ta mig till Löplabbet och skaffa nya skor men lusten försvann i det här vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar