tisdag 20 april 2010

Mina bästa vänner, Citodon och Norgesic - LOVE YA!

Fick börja morgonen med ett besök på Nacka närakut. Det trevliga med den akuten är att man ringer, lämnar sitt telefonnummer, de ringer upp och sen bokas en tid. Smidigt va!? 8:40 ringer det upp en sköterska som undrar hur snabbt jag kan vara på plats och sen bokar in en tid till mig redan 9:45, toppen!

Kommer dit, hinner sitta i... ehhh... 45sek för att sen slussan in till herr Dr som klämmer, känner, vrider, analyserar och konstaterar att det är ischias som ligger i kläm. Jag kan inte stå, sitta eller stödja på benet ordentligt. Kvider och grinar om vartannat så vi kan väl säga så här, natten som var kunde ha varit bättre.

Nu är jag iallafall hemma igen med ett uthämtat recept på flera vänner vid namn Citodon tillsammans med nya bekantskapen Norgesic. Har även varit iväg och språkats med sjukhusets sjukgymnastik avdelning för eventuella framtida behandlingar. Någon löpning lär det väl inte bli tal om på ett tag... *suck*

Sådär, nu tänker jag krypa ner under täcket och längta bort, mot ett smärtfritt jag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar