fredag 2 april 2010

Joggintervaller.

I morse tvingade jag ut sambo och hund på en joggintervallrunda, och eftersom vi är i dåligt joggskick bestämde vi oss för att springa i intervaller. Vi hade ingen klocka men istället tog vi sikte på olika föremål längs med vägen som vi sprang emot. Fungerade minst lika bra. I början gick det segt, gjorde lite ont i skenbenen men när kroppen väl blev varm så gick det riktigt bra. Det var jobbigt, mycket jobbigt men hur roligt som helst. Extra roligt var det också just för att sambon följde med och puschade mig. Hela rundan tog 60 minuter och 5.75km. Det lär väl kännas jobbigt så här i början men jag tror faktiskt att vi kommer kunna ta oss förbi "hindret" och verkligen börja gilla det.

Lite förvånad är jag över att jag faktiskt orkade med tanke på den träningsvärk jag börjar få sen gårdagens stenhårda PT-pass. Det börjar kännas i vartenda muskel i hela kroppen. Har banne mig lite träningsvärk i lilltån också... hehehe, men det är ju så skönt! Det känns verkligen att jag har gjort något för att fläsket ska få röra på sig *BURN! BURN! BURN!*

Resten av denna långfredag har gått åt till att hälsa på min mormor en snabbis varpå vi tog en promenad (och det kändes). Hann även fika en stund innan vi åkte hem igen då sambon skulle i väg och träffa en kompis. Så nu sitter jag här med en massa ensamtid och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Det bästa vore väl om jag bara kunde sitta och njuta och bara vara. Hmmm... så blir det, nu ska jag bara vara!

Happy good friday.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar