onsdag 21 april 2010

Uppsagd.

Jaha, efter att ha tokjobbat sen februari är jag nu istället uppsagd om två månader. De har slaktat nästan hela min avdelning, 1/3 av alla på kontoret får gå. Det betyder att vi är minst 30 personer, märkligt!

Samtidigt är det här nog det bästa som kunde hända mig. Nu får jag den nystart jag så väl behöver, en rejäl kick i baken. Jag ser positivt på min framtid, men våra Kanadensiska ägare kan få fara åt helvete. Hur fan lyckas man sänka ett bra, väletablerat vinstdrivande bolag på bara några år!?

2 kommentarer:

  1. Det finns en mening med allt... de var inte värda dig oavsett!!

    Och jobb finns det att få därute... skolor åxå. Det öppnar möjligheter.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag är inte speciellt orolig, det känns faktiskt bara bra! Pratade med min mamma och berättade nyheten och hon sa samma sak. Vi sitter trots allt inte i sjön. Det löser sig, det är jag helt säker på. Tycker mer synd om mina kollegor som sitter i en värre sits än jag.

    SvaraRadera