torsdag 15 april 2010

Sängköp - barnförsök - arbetskickad!?

Sååå.... sängarna har beställts efter mycket om och men. Var där med mamma på fredagen förra veckan för att provligga igen. Tyvärr blev vi bemötta med absolut no respect, arrogans och hånfullhet av en liten fjantig säljare. Bestämde mig då för att INTE köpa sängarna där. Jag som kund tar inte skit! Då finns det andra stället jag kan gå till. Det handlade ju trots allt om kapitalvaror för nästan 50000kr. Enl. det "halvklara" kontrakt hade vi t.o.m lördag på oss att ångra oss och även få tillbaka den 1000-lapp i handpenning som vi lagt. På lördagförmiddag precis innan öppning ringer jag upp vår "ordinarie" säljar som sen visade sig vara butikschef (och som var ledig på fredagen när fjanten jobbade) och talar om mitt beslut och framför allt varför. Han blir förvånad men ber om ursäkt å sin kollegas vägnar och vill gärna träffa oss igen för att se om det går att kompenseras på något sätt. Efter viss tvekan bestämmer vi en tid till eftermiddagen och fjanten skulle jag inte behöva träffa igen. Jag antar att han förvisades till personalrummet eller kanske t.o.m skickades hem tidigare för han skulle jobba men jag hade ingen lust att ha honom där stirrandes på mig när vi ÄNNU en gång provar sängarna.

Summa summarum, det slutar med att vi beställer inte bara 2 sängar utan 3(!) sängar. Mamma ville nu också ha en Jensen-säng fast i 120cmx200cm. Dessutom blev vi välkompenserade med 2st "Hästens anatomiska sovkuddar" och 3st vackra påslakanset, 1set till varje säng. En kostnad på ca 4000(!)kr. Vi blev nöjda och jag tror helt klart att butikschefen blev nöjd, han fick ju tillslut dealen och en extra säng på kuppen. Alla nöjda! :) Men den största överraskningen av allt, min älskade mamma betalade för alla tre sängarna!!! Preliminärt kommer de i vecka 21, lååångt tills dess. Längtar!

Har ätit Primolut Nor fram till i fredags förra veckan. Fick mensen igår så på söndag börjar jag med Pergotime för första gången. Jag hoppas att det går bra, fast ärligt, jag har väl inte jättestora förhoppningar om att bli gravid på första försöket, dessutom fick vi dåliga besked på jobbet i tisdags. Det kommer att sägas upp en hel del folk på min avdelning pga... tja... de kan nog inte kalla det för arbetsbrist, vi gör inget annat än att jobba (jobbade 60h övertid från 20feb - 28mar). Hur många som berörs vet vi inte ännu, troligtvis inte jag men helt säker är man ju inte, och då känns det inte helt ok att försöka skaffa barn men å andra sidan kanske det här är mina sista "halvfertila" år som vi kan försöka på. Vad gör jag!?

Pratade snabbt med sambon i tisdags kväll innan han flög upp till Umeå för att jobba, och vi kör nog på ändå. Kan inte hänga upp hela mitt liv på jobbet, blir jag av med det så må det så vara. Jag tror (hoppas/önskar) inte att jag kommer ha jättesvårt att hitta ett nytt jobb. Dels har jag ändå varit på väg ett bra tag nu. Väntar egentligen bara på att det "perfekta" jobbet ska dyka upp. I annat fall får jag gå tillbaka till resebranschen alt. ta upp studierna igen. Hade funderingar på att skola om mig till flygingenjör för något år sen men det är nog inget bra idé med tanke på att flygbranschen ligger väldigt lågt just nu, och det vet ju jag, som jobbar där redan nu och sambon som är pilot. Kanske får ta och fördjupa mig i marknadsföringen alt. juridiken igen. Eller helt enkelt plugga något helt nytt!? Hmm... det kanske helt enkelt är bra om jag blir en av de som får gå, då får jag den spark i baken som jag nog behöver för att förverkliga mig själv. Alla förändringar är ju inga dåliga förändringar. :)

Sambon skulle kommit hem med flyget idag från Umeå, men pga. det stora vulkaniska molnen är ju hela Norra Europas luftrum avstängt, vilket är tur. Lägger in en läk så förstår ni kanske varför. Istället för flyget har de lånat en bil och kör ner. Kommer väl någongång i natt. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar