lördag 3 april 2010

Från pissmorgon till överskottsenergi.


Som jag skrev i förra inlägget så började inte dagen bra, men nu, nu är jag i total eufori.

Powerwalkade ner till Sture på ca 50min, hyffsad tid med tanke på mina stela muskler från de tidigare träningsdagarna. Hann varva ner i 15 minuter innan afropower-passet. Det var så fantastiskt roligt och jag tog i som bara den. Studsade runt som Heffaklumpens kusin men vad gör det? Det var ju så himla skoj. Jag kände mig alldeles lycklig i kroppen efteråt. Jag tjoade och tjimmade rakt ut under hela passet och all min energi smittade av sig på de andra utövarna, jätteroligt!

Efter passet snörde jag snabbt på mig skorna och hade tänkt att köra joggintervall hela vägen hem, men det var visst lite väl ambitiöst, pallade bara att jogga fram till Stockholms slott, sen blev det till att gå de resterande kilometrarna. Kroppen orkade inte mer... men hej... nu kan jag gamla påskmiddag med gott samvete.

Och nya vätskefyllda bautablåsor kan jag också lägga till i min digra samling (jag som fick fotvård senast i förra veckan). :)

Summa enl. Omron

14658 steg
107 min
768 kcal
54g fett
11 km

PLUS 55min afropowerdance - LYCKLIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar