lördag 24 april 2010

PT-lördag med lunch på stan.

Efter att ha haft en fullkomligt urtråkig fredag så gav jag upp redan kl 20:00. Jag stod inte ut med att vara vaken längre, önskade bara att dagen tog slut och bestämde mig därför att hoppa i säng tidigt. Somnade på studs men vaknade sen vid 23-tiden igen och kunde inte somna om. Ropade på sambon som fick komma med macka och ett glas juice. Inte en chans att jag kunde ta mig ut till köket på egen hand. Efter några avsnitt av "Djursjukhuset" på SVTplay så somnade jag åter igen.

I morse kl 10 var det åter dags för ett PT-pass med Henrik. Ni skulle sett hans min när han fick se min klumpigt svullna och blåfärgade fot... hahaha... priceless! Han fick börja med att linda foten. Därefter blev styrkeövningar för bål/bröst/axlar/biceps/triceps med hjälp av bänkpress (stång + 5kg), hantlar och kettlebell.

Efter passet gav han mig förmaningen om att jag måste iväg och röntga foten för att se hur mycket skador jag fått på ledbandet. Han såg faktiskt inte helt nöjd ut, hoppsan! Får ta ett återbesök på Nacka närsjukhus på måndag. Jag vägrar att åka in till SÖS idag och sitta 10h och häcka, no way!

Efter träningen kom sambon och mötte upp mig och så linkade vi lååångsamt ner mot NK och bilen. Trodde aldrig vi skulle komma fram men med lite vilja och tid så kom vi tillslut ner. Sambon shoppade shyssta sneakers från Tiger, HDMI-kabel och lite annat småtjaffs, själv köpte jag inte en endra pryl, duktiga jag! Vi hann med en lunch på Café Entré, räksallad och en bamsig morotskaka. Nu är jag proppmätt så kvällens middag fick bli färska räkor, rostat bröd med kaloristinn aioli och en flaska rosé (om jag kan klar mig utan värktabletter i kväll vill säga)... mmmmums.

Nu ska jag lägga mig på sängen och vila lite med foten högt. Den dunkar konstigt!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar