fredag 23 april 2010

"Annas blogg om livet här och nu".

I ett tidigare inlägg skrev jag om en blogg som berör mig oerhört mycket. Det är samma blogg som jag redan har länkat till, "Annas blogg om livet här och nu". Den här bloggen har fått över 650000 besök på ca fyra månader. Det är en fantastiskt vacker blogg där man får följa Anna ända in i slutskedet, idag lever hon inte längre. Den 13 mars 2010 somnade Anna in, för evigt.

Något jag har funderat på sen jag började läsa just den här bloggen är hur den har påverkat mig? Att få följa en person som jag inte alls känner, som jag aldrig har träffat men som jag ändå på något konstigt sätt känner väldigt starkt för. Den här bloggen har engagerat mig något enormt, jag har läst alla inlägg och jag har gråtit och skrattat om vartannat. Idag har hennes fantastiska make tagit över och fortsatt att skriva.

För några dagar sen satte jag på SVT2, precis när programmet "Annas eviga" började. Jag har aldrig sett det förut, men just i det här avsnittet, tar man precis upp det här med att det blir allt vanligare att svårt sjuka människor börjar blogga om sitt liv på nätet. Mycket intressant. Ni hittar en länk nedan till SVTplay.

http://svtplay.se/v/1968204/annas_eviga/del_4_av_16

Jag tänker ofta på Anna och hennes familj, och Annas ord påminner mig själv om att jag måste leva "här och nu".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar